2024/05/01 更新

写真a

リード ゴードン アラン
リード ゴードン
Reid Gordon
所属
教育統括機構 教養教育マネジメント室 准教授
職名
准教授

経歴

  • 山梨大学   准教授

    2016年9月 - 現在

  • 関西学院大学   准教授

    2006年2月 - 2016年8月

学歴

  • Simon Fraser University

    2004年9月 - 2006年2月

      詳細を見る

    国名: カナダ

    課程: 修士

  • University of Victoria

    1994年9月 - 1996年6月

      詳細を見る

    国名: カナダ

  • British Columbia Institute of Technology

    1982年9月 - 1984年6月

      詳細を見る

    国名: カナダ

学位

  • Bachelor of Arts ( University of Victoria )

  • Marketing Management Diploma ( British Columbia Institute of Technology )

  • Master of Education in TESL ( Simon Fraser University )

研究分野

  • 人文・社会 / 外国語教育  / Vygotskian Theory

  • 人文・社会 / 外国語教育  / English Collocations and their effective acquisition

  • 人文・社会 / 外国語教育  / Examining the use of sociocultural tools in the learning of thought processes such as critical thinking

論文

  • The Creation and Application of a Large-Scale Corpus-Based Academic Multiword Unit List 査読

    Dr. Amanda Muller, Dr. James Rogers, Professor Timothy Stoeckel, Associate Professor Gordon Reid, et al.

    English for Specific Purposes   62   142 - 157   2021年4月( ISSN:0889-4906 )

     詳細を見る

    担当区分:最終著者   記述言語:英語   掲載種別:(MISC)研究論文  

  • What is Japanese university students’ knowledge of multi-word units?

    Coauthor: James Rogers

    The Intercultural Research Institute, Kansai Gaidai University-volume 2   2016年2月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関紀要)  

  • Is Native Speaker Intuition Reliable for High-Frequency Context Creation

    Coauthors: James Rogers, Ian McLean and Frank Daulton

    Journal of Inquiry and Research, Kansai Gaidai University—No.102   2015年9月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関紀要)  

  • How effective are smartphone applications for learning a second language?

    Coauthor: James Rogers

    The Intercultural Research Institute, Kansai Gaidai University-volume 1   2015年2月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関紀要)  

  • A Methodology for Identification of the Formulaic Language . . .of High-frequency Collocations

    Coauthors: James Rogers, Ian McLean and Frank Daulton

    Vocabulary Learning and Instruction, Volume 3, Issue 1   2014年1月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関紀要)  

講演・口頭発表等

  • Japanese University Students’ knowledge of multi-word units

    IRI Research Forum  2016年2月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2016年2月

    記述言語:英語   会議種別:口頭(一般)  

  • How effective are smartphone applications for learning a second language?

    IRI Research Forum  2015年2月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2015年2月

    記述言語:英語   会議種別:口頭(一般)  

担当授業科目(学内)

  • Intensive60-I(英語) 重要な業績

    2023年度

  • 英語MC 重要な業績

    2023年度

  • 英語MA 重要な業績

    2023年度

  • 英語リーディング・ライティング 重要な業績

    2023年度

  • 英語オーラルコミュニケーション 重要な業績

    2023年度

  • 英語A中級 重要な業績

    2023年度

  • CEM301D English MA

    2017年度

    In this course, students will develop their communication skills through a variety of pair and group activities. Emphasis will be placed on developing speaking fluency, important communication structures, and communication strategies. In addition, critical thinking skills, reading skills, and vocabulary will also be improved.

  • EEL222 English Speech Seminar

    2017年度

    This course is designed to improve students abilities to make speeches and presentations in English. Students will be exposed to theoretical concepts of western-style speeches and presentations, but the skills learned come primarily from in-class presentations.

  • CEG2OAB English Oral Communication

    2017年度

    The class will incorporate a mixture of reading, listening and speaking tasks, which should introduce you to key grammar points, while encouraging the use of English in a useful and relevant way. You will listen to a variety of authentic and semi-authentic texts, and gradually build your speaking skills to be able to hold longer and more in-depth conversations. You will also improve your writing skills, working first on shorter pieces, and graduating to longer, more complex work.

  • CET202 English Intensive 60-II

    2017年度

    This course--as the name implies--is a twice-a-week course that involves use of all the four major language-skill areas: reading, writing, listening and speaking. There is no textbook for this course as the teacher provides a variety of authentic English materials.

  • CEM302C English MB

    2017年度

    In this course, students will develop their communication skills through a variety of pair and group activities. Emphasis will be placed on developing speaking fluency, important communication structures, and communication strategies. In addition, critical thinking skills, reading skills, and vocabulary will also be improved.

  • CEM304D English MD

    2017年度

    The primary aim of this course is to allow students to further develop their presentation skills, which they begun in 1st year. They will be conducting academic presentations on medically-related topics, and in the process developing the skills necessary for successful and effective presentation, which they will be able to utilise later in their career.

  • CEG2RD English Reading and Writing

    2017年度

    文法や語彙の基礎能力を基に、文章の概要を捉えるとともに、細部の情報を正確に理解する読解力を育成する。また、日常的な話題に関して自分の考えを英語で要約したり、英文作成のプロセスを意識したりする作文力を育成する。

  • CET301 English for Studying Abroad I

    2017年度

    The aim of this class is to prepare students for studying English abroad. The purpose of which is to evaluate the ability of non-native speakers of English to use and understand standard English as it is spoken, written and heard at college and university level. This will primarily take place through readings and discussion on issues relating to multiculturalism and differences between Japanese life and other countries--especially those of English-speaking countries.The class is intended primarily for students who plan to continue their education at college or university abroad. We will also focus on the skills necessary for university abroad such as listening and note-taking skills.

  • CEM303B English MC

    2017年度

    The primary aim of this course is to allow students to further develop their presentation skills, which they begun in 1st year. They will be conducting academic presentations on a variety of topics, and in the process developing the skills necessary for successful and effective presentation, which they will be able to utilise later in their career.

  • CEA201 English A Intermediate

    2017年度

    文法や語彙の基礎能力を基に、文章の概要を捉えるとともに、細部の情報を正確に理解する読解能力を育成し、日常的なトピックスに関し自分の考えを英語で要約したり、英文作成のプロセスを意識したりする作文力を育成する。また、授業外の課題として、EラーニングによるTOEIC(R)演習2000を活用し、英語の学習習慣や学習スキルの向上を目指しながら、TOEICに対応できる基本的な知識や英語スキルを身につける。

▼全件表示

教科書・教材

  • Eureka! Great Discoveries and Achievements in Science, Engineering, and Technology

     2020年

    全ページ数:107

所属学協会

  • JALT